Saucony endorphin elite

19.03.2023

Känsla på fot:

Ovandelen är otroligt mjuk och följsam. Passformen i framfoten är ganska bred, utan att vara för bred men tårna får plats på bredden. Skon sitter fast på foten främst genom en skönt omslutande känsla över mellanfoten, helt utan tryck. Hälen omsluts mjukt, inget som ger någon tendens att skava. Idag sprang jag 6 kilometer i skon och med ganska bra tempo, ingen känsla av tryck eller början till skav upplevdes.
 

Dämpning:

Väl tilltagen sula vilket jag älskar! Mjuk men samtidigt snärtig, verkligen inte svampig! Med andra ord bra respons.


Löpkänsla:

Den här skon vill fram! Det är svårt att hålla nere tempot! En snabb känsla på alla sätt i skon och en styv kolfiberplatta hjälper till!


Så vill jag använda den:

Denna skulle jag kunna använda på alla lopp på asfalt eller bana. Jag kommer främst använda den på lång ultralöpning eftersom det är det jag springer. Det är ingen sko för trail men det syns tydligt. Den här skon kommer jag tävla i inne på tartan under Aprilskämtet 6 timmars och på SM 100 km i Bro på asfalt.


Betyg:

10 av 10 utifrån mitt första intryck 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång