Hitta farten!

25.04.2023

Äntligen är jag verkligen igång! Träningen går riktigt bra och även loppen i april är jag riktigt nöjd med!  

Om 18 dagar är det dags för ett av årets viktigaste lopp, SM 100 kilometer i Bro. Det är det första jag tänker på varje morgon och mycket fokus är där. Jag är nervös, har fortfarande stor respekt för distansen. 


Förra veckan maxade jag distansen, 110 km och nu blir det fokus på att hitta SM fart och träna specifikt. Med det menar jag ett tempo omkring 4:50-4:55 per kilometer, massa asfalt och utan hörlurar.

Dagens specifika pass var svårt, riktigt svårt att hitta tempot och inte minst när det är ganska kuperat. I övrigt en bra känsla utöver mensmage och orolig mage efter alla kakorna på jobbet idag…

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång