Glad & trött

19.04.2023

Vilken helg det blev på Österlen spring trail! Jag var trött i benen när jag anlände men vilken kraft det ändå fanns! Nu är jag ännu tröttare i benen men väldigt glad!

På lördagen 15/4 startade jag och Lisa Ring duo loppet, Lisa tog även detta året första sträckan med massa sand och några kilometer längre, växlade i Bengtemölla tisigare än vi trott, det gav mig speed! Inga större dippar utan passerade vackra Österlen över backar och genom skog! Först i mål av damerna och även före vinnarna i mixklassen, herrarna kunde vi inte vinna över. vårt nya banrekord på damduoloppet lyder 04:51:38, omkring 9 minuter bättre än förra året! 

På söndagen 16/4 var det dags att starta i 13 kilometersklassen. Peppad och glad, hade lyckats få med mamma och pappa dit att springa 5 kilometer. Hade dock trötta ben och brutala skavsår på insidan av låret. Starten går och pang! Hamsnar ganska snabbt som 3:e dam och lyckas hålla den placeringen hela vägen! Vilket vackert lopp, denna kan jag rekommendera verkligen, så fin!

Glad, stolt och trött! 


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång