Fantastiskt långpass

22.03.2023

Idag var det dags att ge sig ut på långpass efter jobbet. Trots regn och rusk var längtan stor och det var lätt att komma ut!

Packade med pannlampa och en gel, valde shorts idag, mindre tyg som blir blött och jag tycker traillöpare ser coola ut, de brukar ju ha shorts alla årstider?

Benen flöt på och leendet var stort, efter mer än halva passet hade jag känslan av att jag börjar bli stark igen! Senaste tiden har jag mest tänkt pä att kropp och kondition inte riktigt varit samspelta men idag köndes det bättre! 

I samband med kvällen på löplabbet i förra veckan tiggde jag till mig lite Maurten gels, testade förra sommaren men ack vad jag inte tålde konsistensen! Nu har jag testat två gånger, en gång i lördags, höll på att spy och en gång idag, inga problem! Kunde ta den medan jag sprang! 

Just nu fokuserar jag på att samla kilometer snarare än tider, efter Aprilskämtet (lopp) kommer jag lägga in mer fart för att kunna prestera bra på SM 100 km i maj.

Idag slog det mig att ryggen kändes fantastiskt bra under löpningen. Får fortfarande ont när jag suttit framåtböjd. Jag har fått nya styrkeövningar av Linn på Ystads kiropraktorklinik, jobbiga men gör nog nytta!

Så glad idag!

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång