Aprilskämtet, bra rygg & fantastiska skor!

02.04.2023

Äntligen ett lopp som blev av nu när ryggen är bättre! Och såhär dagen efter kan jag meddela att ryggen höll!

Första 2-2,5 timmarna kändes riktigt bra, bra flyt och fart! Sen blev jag lite uttråkad och kanske lite trött men det var mer mentalt. Kroppen kändes bra! Stort tack till Linda Pilerud för hennes rygg vid några riktigt tuffa stunder! Den där lite segare känslan hade jag mycket av tills det återstod 1 timme och 15 minuter, då kom kämparglöden tillbaka!

I samband med att känslan kom tillbaka kom även min underbara man! Sista timmen öste jag på med min spellista, dansade lite och visslade i takt till musiken! Underbart!

Sista varven kunde jag töja ut stegen rejält vilket kändes skönt! Målet var prispall och jag ville över 70 km (70,9 km), lyckades med båda! 1:a av damerna och 2:a totalt! Så nöjd efter mina 6 veckor med stora ryggproblem ♥️

Jag testade verkligen energi från Tailwind detta lopp, enda energin jag använde och det funkade fint! Hade nog varit bra att ha med koffein också men det kommer! Kanske något hårt blandat, går ju inte på instruktionerna utan körde 20 skopor på 3 liter vatten. Tack för att jag får vara med i ert team!

Igår tänkte jag "utmana" min nya klocka Coros vertix 2, hade igår inte laddat den sedan jag fick den för 9 dagar sedan, hade 76% när jag började och 72% när jag var klar efter 6 timmar i "indoor run" och den diffade inomhus på ungefär 2 km vilket är över min förväntan! Tack Coros för denna fantastiska klocka!

Skorna då, mina nya Saucony elite, så coola och så gröna! Men hur skulle det funka i 6 timmar på en bana med lutning i kurvorna? Kan meddela att det fungerade riktigt bra! En stor blåsa på ena stortån men det är allt! Använder vaselin och tåstrumpor också. Riktigt nöjd med skorna, dessa blir det på SM 100 km 13 maj 🙌🏻

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång